Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP)

Kurumsal Kaynak Planlaması

Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) nedir?

Kurumsal kaynak planlaması veya kısaca ERP, temel süreçleri otomatikleştirerek bir işletmenin daha verimli çalışmasına yardımcı olmak için kullanılan kapsamlı bir yazılım platformudur. ERP yazılımına örnek SAP Nedir? yazımızı okuyabilirsiniz.

Bir ERP sistemi, müşterilerden sipariş alabilir, mali kayıtları yönetebilir, her satıştan sonra envanteri güncelleyebilir ve alınan siparişlerin düzeyine göre işçilik ihtiyaçlarını tahmin edebilir. ERP sistemleri, süreçleri yönetmenin yanı sıra pazarlama, üretim, muhasebe, tesisler ve araştırma ve geliştirme gibi dahili işlevlerden gelen verileri de toplar, depolar ve analiz eder.

ERP

ERP Sistemi Ne Yapar

ERP sistemleri, sistemi oluşturan birçok farklı modülü entegre eder veya birbirine bağlar. Sistemin merkezinde, şirketteki tüm departmanların erişip kullanabileceği dev bir paylaşılan veritabanı bulunmaktadır. Bu veritabanı aşağıdakiler hakkında bilgi sağlayabilir:

  • Müşteriler
  • Tedarikçiler
  • Ürün:% s
  • Emirler
  • Sevkiyatlar
  • Ödemeler

En Büyük Avantaj

ERP sistemleri karmaşık ve çok yönlü olsa da, en büyük avantajı, bir işletmenin tüm yönlerini tek bir işletme yönetim sisteminde birleştirerek çok verimli olmasıdır.

ERP

Bir ürünün satışıyla ilgili süreci hayal edin. Bir müşteri x mağazanızdan bir y satın alır. ERP sisteminiz, müşterinin tüm bilgilerini ve kredi kartı ayrıntılarını alır. Y’nin stokta olup olmadığını otomatik olarak kontrol eder ve müşteriye gönderilmek üzere sanal olarak bir kenara koyar. ERP sistemi, gönderiye bir siparişin verildiğini bildirir ve gönderilmesi gereken adresin yanı sıra bir sevk irsaliyesi ve bir sevkiyat etiketi gönderir. Sipariş sevkıyat için hazırlanırken, ERP sisteminin bir başka parçası da envanteri bir azaltarak, öngörülen satışları kontrol ediyor ve talebi karşılamak için bu popüler Y’lerden daha fazlasını yapmak için daha fazla hammadde sipariş edilmesi gerektiği konusunda üretimi uyarıyor.

Sistemin bilgi paylaşım sürecini otomatikleştirmesini sağlayarak, satışın her adımında müşterinin adının ve adresinin tekrar tekrar girilmesine gerek kalmaz. Envanterin kontrol edilmesine ve yeniden kontrol edilmesine gerek yoktur. Ve yeni Y’lerin tamamlanmış olanların kapıdan gönderilmesiyle aynı hızda yapılmasını sağlamak için hammaddeler tam zamanında sipariş edilir.

Diğer yazılar;

SAP S4 HANA

SAP S/4HANA Nedir?

SAP S/4HANA, bellek içi veri tabanı olan SAP HANA’da çalışan akıllı ve entegre bir ERP sistemidir. SAP S/HANA sayesinde; Kanıtlanmış 26 ölçütte en iyi uygulamalar

ERP PLM

PLM – ERP Entegrasyonu Modülü

PLM – SAP entegrasyonun amacı ve rolü; ENOVIA ile SAP/ERP arasında süreçlerin entegrasyonu. İki yönlü veri transferlerinin otomatik, manuel veya etkileşimli olarak sağlanması. Transfer ve

SAP Bütçe Modülü SAP FM SAP BPC

SAP Bütçe Kontrolü ve Yönetimi

Şirketinizde bütçe yönetimini SAP sistemi ile entegre olarak yönetilmesini sağlıyoruz. Bütçe modülü fonksiyonları hiyerarşik olarak aşağıdaki gibidir. Bütçe Modülü Fonksiyonları Bütçe Yapılandırma. Bütçe yaratma. Bütçe

SAP SRM

vSRM – SAP Entegrasyonu

vSRM (virtual Supplier Relationship Management); Stratejik satınalma, eTedarik çözümleri içeren, operasyonel süreçlerin yönetilmesinde ileri düzey tedarik zinciri uygulamalarını değer zincirinin tüm paydaşları ile (Tedarikçiler, 3PL

Bu web sitesi, web sitemizde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezler kullanmaktadır.